tirsdag 10. mars 2015

TAPAS!

Jentekveld, , tapasfest, vennemiddag eller "knyte-kalas"?
Tapas er alltid en vinner! Jo flere retter, desto større sjanse for at alle gjestene får noe de elsker! Jeg oppdaget det geniale med tapas for et par uker tilbake, da jeg inviterte til jentekveld "med mat", og innså lørdag ettermiddag at jeg hadde tatt meg vann over hodet og tiden rant fra meg. Et kjapt søk på Pinterest resulterte i noe lavere puls, da jeg fant Tapas-løsningen!

(illustrasjonsfoto fra www.whatsgabycooking.com)

Tapas er genialt (også når man er bedre forberedt), da disse rettene ikke bør serveres varme, og man kan derfor tilberede maten litt og litt i løpet av dagen, slik at man får tid til annet enn å stå å lage mat de tre siste timene før gjestene kommer. For eksempel; baconsurrede dadler kan surres når som helst, og stå klare til steking (krever kun ti min), tomatsalsa kan smekkes sammen på 5 minutter og stå i kjøleskapet fra dagen før. Det samme gjelder pastasalaten, aiolien og mozarella+tomat+chorizo pinnene. Focacciadeigen lages på ti minutter, og kan settes i ovnen en halv time før gjestene kommer. Så får man tid til å både lakke neglene og rette håret underveis...!
Følg med under mat-tråden her på bloggen, der detaljert beskrivelse og fremgangsmåte for hver tapasrett vil komme fortløpende!

#mat #tapas #sunn #sunnmat #sunt #livsstil #suntsnacks #italiensk #oppskrift #kos #gjest #fest #selskap #vertinne #hverdag #luksus #blogg #inspirasjon #tips #kveldskos

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar