onsdag 1. april 2015

Hjemmelaget påskepynt: Redebygging

 
Hjemmelaget påskepynt: Bygg et rede av bjørkekvister
 
Bjørkekvistene jeg var ute i skogen (les: hagen) og plukket ble i dag til et dekorativt fuglerede til påske!
Det var uhyre enkelt (iallfall i prinsipp!):
- Tvinn sammen myke bjørkekvister til rundinger i ulike størrelse (den største angir hvor stort rede du vil ha). Fest med ståltråd eller hyssing slik at kvistene ikke spretter opp fra hverandre. 
- Lag så mindre med synkende diameter til du til slutt har dekket bunnen av redet.
- "Sy sammen" de ulike ringene til et (perfekt) fuglerede!
- Hvis du (som meg) ikke fikk det til helt perfekt, så dekk hull og glipper med mose eller fjær (slik fuglene også jukser innimellom!)
 
Det trenger ikke se perfekt ut, litt "Halvveis" ser faktisk ofte like bra ut når det kommer til hjemmelaget pynt (iallfall velger jeg å tro det:)
 
(Jeg la redet på et lysfat som jeg dekket med mose i bunnen, så slapp jeg herket med å lage de aller minste sirklene!)
 


 
 
#påske #egg #påskeegg #interiør #hverdag #blogg #høytid #hjemmelaget #dekor #innredning #hjemmedekor #diy #gjørdetselv #påskepynt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar